Η περίοδος της πανδημίας επιτάχυνε τη χρήση υπηρεσιών Διαδικτύου και τεχνολογικών εργαλείων από πολλές ΜμΕ, που συμπεριέλαβαν στον τρόπο λειτουργίας τους μεταξύ άλλων χρήση υπηρεσιών cloud, τηλεργασία, αλλά και τη βελτίωση των διαδικτυακών υπηρεσιών τους. Ωστόσο, όλες οι ηλεκτρονικές διαδικασίες ενέχουν και υψηλότερο ρίσκο ως προς την ασφάλεια, αν δεν τηρηθούν σωστά όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης. Με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να θεωρούνται η ραχοκοκαλιά της οικονομίας της Ευρώπης, καθώς 25 εκατομμύρια ΜμΕ δραστηριοποιούνται σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και απασχολούν περισσότερους από 100 εκατομμύρια εργαζόμενους, είναι σημαντικό να δίνεται βαρύτητα σε ζητήματα ασφάλειας. Ένα σοβαρό περιστατικό κυβερνοεπίθεσης μπορεί να θέσει σε κίνδυνο μία επιχείρηση, προκαλώντας σημαντική οικονομική ζημιά ή διαρρέοντας ευαίσθητες πληροφορίες.
Προβλήματα κυβερνοασφάλειας μπορούν να οδηγήσουν μία ΜμΕ ακόμη και σε κλείσιμο
Σύμφωνα με στοιχεία από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, το 88% των συμμετεχόντων σε έρευνα ανέφεραν ότι ανησυχούν για την ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο οικοσύστημά τους. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με report του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Κυβερνοασφάλεια- ENISA (Ιούνιος 2021), το 85% των ΜμΕ που συμμετείχαν συμφωνούν ότι ζητήματα που αφορούν την κυβερνοασφάλεια θα μπορούσαν να έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους, με το 57% να αναφέρουν ότι θα μπορούσαν ακόμη και να στοιχίσουν την επιβίωσή τους. Από τις σχεδόν 250 ΜμΕ που συμμετείχαν στην έρευνα, το 36% σημείωσαν, μάλιστα, ότι έχουν αντιμετωπίσει σχετικό περιστατικό τα τελευταία 5 χρόνια.
Οι επιχειρήσεις υποτιμούν τις κυβερνοεπιθέσεις
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το ίδιο report, οι κυβερνοεπιθέσεις εξακολουθούν να μην θεωρούνται σημαντικός κίνδυνος από μεγάλο αριθμό ΜμΕ, καθώς παραμένει η πεποίθηση ότι τα περιστατικά στον κυβερνοχώρο στοχεύουν μόνο μεγαλύτερους οργανισμούς. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι επιθέσεις phishing είναι από τα πιο κοινά περιστατικά στον κυβερνοχώρο στα οποία είναι πιθανό να εκτεθούν οι ΜμΕ, μαζί με επιθέσεις ransomware, κλεμμένους φορητούς υπολογιστές, αλλά και “απάτες του CEO” (όπου ο απατεώνας στέλνει μηνύματα υποδυόμενος υψηλόβαθμο στέλεχος της επιχείρησης).
Προστατεύοντας την επιχείρηση, αλλά και τους πελάτες
Τη σημερινή εποχή κάθε ΜμΕ πρέπει να έχει τον τρόπο να διασφαλίσει με τον καλύτερο τρόπο τα συστήματα και τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες. Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί βασικό στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης, όχι μόνο επειδή διαφυλάσσει τις δικές της πληροφορίες, αρχεία και δεδομένα, αλλά και των πελατών της. Μια ενδεχόμενη διαρροή στοιχείων πελατών θα στοίχιζε την εμπιστοσύνη τους στην επιχείρηση, με την πιθανότητα να στραφούν σε ανταγωνιστές. Με τη βοήθεια των ειδικών και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες της τράπεζάς σας, μπορείτε να βρείτε τα πακέτα εκείνα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της επιχείρησής σας, ώστε να ωριμάσει ψηφιακά περαιτέρω και να παραμείνει ανταγωνιστική και ασφαλής.